Leden 2007

Poslední Karosa řady 950:'-(

30. ledna 2007 v 12:23 | MIGA GASON |  Aktuálně!
Smutná správa:počínaje včerejším dnem,pondělím 29.1.2007 se staly autobusy Karosa(Irisbus:-( ) řad 700 a 900 legendou.Včera sjel z výrobní linky Vysokomýtského Irisbusu(byv.Karosy)poslední autobus řady 950.Od roku 1981 do ukončení výroby se vyrobilo neuvěřitelných 50 237 autobusů obou řad.Kdo by si pod pojmem autobus nepředstavil u nás a na Slovensku klasické hranaté tvary???Málo lidí.O Karose chystám obsáhlý článek.
Prototyp Karosa C1...tímto to všechno začalo...
...a tímto to všechno skončilo...poslední Karosa řady 950.

Další RegioNovy v provozu.

27. ledna 2007 v 11:42 | MIGA GASON |  Aktuálně!
ČD nasadily do provozu v Ústeckém kraji další 2 motorové jednotky RegioNova,které nesou čísla 016 a 017.Zprva maji byt nasazeny na trati Děčín-Rumburk,po dodávce dalších jednotek budou nasazovány i na tratích Lovosice-Litoměřice,Lovosice-Louny-Žatec,Chomutov-Kadaň a postupně i na dalších lokálkách.Výhodou jednotek je nízkopodlažmost,což ocení nejen invalidé.V průběhu roku 2007 má být do provozu nasazena i třívozová jednotka RegioNova,která se má skládat z dvou motorových vozů a jednoho vloženého s nízkopodlažním nástupem.Cena jedné RegioNovy je 20 milionu Korun,což je asi čtvrtina ceny,kterou by měla podobná jednotka vyrobená v západní Evropě.Jedná se vlastně o přestavjene puvodni vozy řady 810 a přípojné vozy řady 010 z konce 70.let,ze kterych je převzat pojezd,hlavni rám a čast bočnic.RegioNova plně odpovídá standartům EU.Do budoucna plánuji ČD až 100ks jednotek RegioNova.

Volná diskuse

27. ledna 2007 v 11:16 | MIGA GASON |  Diskuse
Tímto článkem zahajuju diskusi nejen o dopravě.Diskuse bude probíhat v komentářích!!!Můžete sa me ptat na cokoliv.Od otázky:Kolik je hodin??? až po jiné záludné dotazy.Pište,pište,pište...

Prvni fotky HousaCar

26. ledna 2007 v 23:37 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Davam tu prvni dvě fotky z historie autobusu firmy HousaCar.

Historie firmy HousaCar

26. ledna 2007 v 23:21 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Tak po revoluci se objevil ve Zlíně nový,menší dopravce.Byl to Karel Housa.Začínal s několika málo autobusy (Karosy B732,C734,Praga RN a udájně i kloubové Ikarusy 280.08).Těmito vozy dokázal bojovat proti tvrdé konkurenci tvořené hlavně ČSAD Vsetín.Housa se probojoval právě proto,že své autobusy vypravoval vždy o něco dřív,měl výrazně levnější jízdné a kratší časové intervaly.Před cca 6-7 lety začal Housa nakupovat i nové vozy přes firmu Zliner.Prostřednictvím této firmy také generálkoval a přestavoval několik starších Karos B732(jedna z nich byla zbavena zadních dveří a upravena na meziměstskou,dnes k prodeji za 590 000Kč).Karel Housa tedy v litém konkurenčním boji dá se říct uspěl dobře.Dnes má 10 linek na kterých provozuje cca 23-24 autobusů(nemam přesné informace) a vybudoval si také své autobusové nadraží na nádvoří býv.Svitu.

!!!Vozy 15Tr ev.č.332 a 339 na prodej!!!

24. ledna 2007 v 19:41 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Nabídka trolejbusů k odprodeji
TypŠkoda Tr 15 02/6Škoda Tr 15 02/6
Evidenční číslo332339
Výrobní číslo11 31611 850
Rok výroby19901991
Najeto775 220 km698 585 km
Čerstvá správa z dneška.DSZO vyřadil z provozu další 2 vozy Škoda 15Tr.Vyřazování 15tek bude pokračovat stejně jako u vozů 14Tr při dodávce vozů 24Tr,čili:fifty-fifty,což znamená 1 vyřazený za jeden nově dodaný.Počítá se aš s více jak 15-ti vyřazenými vozy.V této fázi vyřazování je cena za jeden vůz 80 000Kč.Dofám jen,že neskončí jako vůz č. 335 a budou sloužit jinak,než postávat mezi hromadami bordelu.

Jak dopadly zlínské vozy 333 a 335???

24. ledna 2007 v 19:30 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Tento članek sa zajima o osud ex zlínských vozů ev.č. 333 a 335.Oba vozy byly vyrobeny v roce 1990.Jde o typ ŠKODA 15Tr 2/6.Oba maji rozdílné osudy.
Vůz 333:Tento vůz byl odstaven z provozu v červnu 2005 v důsledku propadnutí podlahy a kvůli stáří bylo rozhodnuto o jeho úplném vyřazení,vytěžení použitelných dílů a následném sešrotování.Stál asi půl rokuv rohu vozovny.V posledních letech provozu na sobě nosil reklamní nátěr firmy AVONET (červeno-šedé barvy).
Vůz 335:Narozdíl od vozu 333 vůz 335 stále fyzicky existuje,ale není ve vlastnictví DSZO,nýbrž soukromého majitele,který si ho nechal odtáhnout na soukromý pozemek v areálu bývalého JZD Ostrata,kde vůz stojí dodnes a záměr jeho majitele je nejasný.Původně však majitel uvažoval o využití jako kurník se skladem.Trolejbus padl z provozu kvůli zařazení nového vozu typu ŠKODA 25Tr ev.č.401.V posledních letech provozu nesl bílý lak.

Snížek

24. ledna 2007 v 15:26 | MIGA GASON |  Aktuálně!
Takže máme tu první věčí snížek a uš to komplikuje dopravu v MHD.Páč v tuto chvíli nemůžu se dostat do města a obhlédnout situaci,dostal jsem správu o nehodě autobusu MHD na lince 31 na Kudlov.Viníkem nehody je pravděpodobně řídičk os. vzu,který měl na předku kombinované zimní a letní pneu.Podle neoficialnich správ byli zraněni cca 3 lidé mezi nimiž byla jedna moje kamarádka,které touto cestou také přeju brzké uzdravení.Vyvázla s otřesem mozku.Všechno to jsou však neoficiální informace,které mi poskytla právě ona.Situaci v dopravě budu stále sledovat.

Supr blog

23. ledna 2007 v 15:39 | MIGA GASON |  blogy, webovky a spolupráce
Mám tu odkaz na jeden supr kámošův blog,na kerém najdete snad šecko od ICQ pře Simpsonovy aš po MP3.Takže tu je: Fakt bomba...

Historický trolejbus Škoda 9TrHT 26 ev.č.1

23. ledna 2007 v 15:20 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Tak tu je ta historická "1"...původem je z DP Mariánské Lázně,jde o typ Škoda 9TrHT 26 ex ev.č.28...u nás ve Zlíně byla zatím provedena 1.etapa renovace,která spočívá v obnově laku a tento rok bude rozložena a opravena...Poprvé byla veřejnosti představena veřejnosti na Dni otevřených dveří v DSZO 24.6.2006 a poté byla nasazena o prázdninách na linkách 9 a 13...zde je fotka,posuďte a hlasujte v anketě...

MHD ve Zlíně

23. ledna 2007 v 14:56 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Případné připomínky pište do komentářů,oki???

Další anketa týkající sa RegioNovy

23. ledna 2007 v 14:52 | MIGA GASON
Toš sem tu dal anketu o RegioNově,je to ten nový žluto-zelený vlak,který jezdí přes Zlín.Mohli ste v něm jet např. na poslední školní výlet do kina.Přikládám foto:

První anketa

23. ledna 2007 v 14:50 | MIGA GASON |  Grafika
Je tu první všeobecná anketa,odpovídejte...

Toš cosi z historie trajflu ve Zlíně

23. ledna 2007 v 14:34 | MIGA GASON |  Doprava v údolí Dřevnice
Provoz trajflu ve Zlíně byl spuštěn v době 2. světové války a to dnem 27.1.1944.Pásku přestřihl představitel německých okupačních orgánů Denke.V počátku existovaly 3 trolejbusové linky a to:
linka A-trasa Nemocnice-Náměstí Práce
linka B-trasa Náměstí Práce-Nemocnice
linka C-trasa Prštné (vedla po dnešní lince na Podhoří!)-Lesní čtvrť.
Z tohoto plyne,že linky A a B byly okružní,vedou stejnou trasou jako dnešní linky 8 a 9,ovšm nezajíždějí na Jižní Svahy,páč troleje na Jižní Svahy byly vyhnány až v roce 1989.
Také je nutno poznamenat jméno člověka,ktery se objevuje v cele délce stavebních prací...ten člověk sa jmenuje: Ing. Vilém Pecina.Právě jemu bychom měli být nejvíc vděční za to,že ve Zlíně trolejbusy jezdí.Stal se prvním správcem provozu(ředitelem) firmy Zlínská dopravní a.s.,která provozovala trolejbusy.Po válce se odstěhoval do Německa.
Při stavbě trolejbusové dráhy zemřel švýcarský montér Hans Grau z švýcarské firmy Kummler-Matter.
Nutno říct,že město Zlín a firma Baťa vlastnila trolejové vedení a provoz zajišťovala Zlínské dopravní a.s. a trolejbusovou dráhu si pronajímala,až později byla celá trať i vozidla vyvlastněna a vznikl Dopravní podnik města Gottwalova (DpmG).
Klasické trolejbusy
Zlíně byly vyrobeny firmami LINIE Toušek Mělník (karoserie),Brozincevič (podvozek),FBW/BBC (elektrická část).To byly první 3 vozy a zanedlouho byly vyrobeny 2 mechanicky stejné ovšem s elektrickou výzbrojí ČKD.V roce 1946 byly zařazeny do provozu další 3 ks vozů FBW/BBC.V dalších letech byla nakupována vozidla Vétra/ČKD.Jejich nástupci se staly trolejbusy 7Tr,které tu jezdily v letech 1951-1963,dále pak 8Tr,1957-1978 a nejpočetnější vozidla 9Tr,1960-1992,vystřídalo se jich 99ks(!!!),některé stále jezdí na východě(tj. Rusko,Bulharsko,Ukrajina,atd.).od roku 1981 sou u nás v provozu vozy 14Tr,vystřídalo se jich tu 42 ks z toho 3 prototypy tohoto typu a 8ks je dodnes v provozu.Vyřazovány byly v důsledku nástupu vozů 24Tr.Vozy typu 24Tr jsou do provozu zařazovány od roku 2004 a v provozu jich je 14ks.Mají pomocný diesel-agregát,což jim umožňuje jízdu na nezatrolejovanych úsecích.
Kloubové trolejbusy
Prvními kloubovými trolejbusy ve Zlíně,ale i v celém býv. ČSSR vůbec byly vozy Škoda-Sanos, jehož karoserii dodala jugoslávská firma FAS 11 a elelktrickou čast Škoda Plzeň.vozy zde jezdily v letech 1983-2003.Další typ kl.trolejbusu je Škoda 15Tr,kterých bylo zařazeno do provozu 42ks z čehož 40ks je stále v provozu a budou pozvolna vyřazovány v důsledku dodávek trolejbusů 25Tr.Zmiňované trolejbusy 25Tr jsou dodávány od roku 2005.V tomto roce koupila DSZO prototyp tohoto trolejbusu a minulý rok byly dodány další 2ks uš v novém designu.Je plánován nákup dalších 15-ti ks trolejbusů.
Vlečky
V Gottwaldově a Otrokovicích velkokapacitní soupravy složené z trolejbusu a vlečky,provoz vleček je datován do let 1948-1975.
Samostatnou kapitulou jsou i nátěry vozidel.Původní nátěr vozů byl švestkově modrý až do úrovně oken a okení část krémová.Tento nátěr byl na všech vozidlech zlínské MHD až do roku 1963,kdy modrou vystřídala červená.První trolejbusy typu 9Tr byly všeäk také opatřeny modrým nátěrem.Červeno-krémový nátěr vydržel na vozidlech aš do roku 1990.V tomto roce sa objevil žluto-krémový nátěr s modrým proužkem v úrovni světel.Průkopníkem nátěrů se stal trolejbus Škoda-Sanos ev.č. 309,který byl jako první ve Zlíně opatřen nátěrem na hotel SOLE.Určitě si tentoreflexněoranžový trolejbus pamatujete,byl nepřehlédnutelný.V dalších letech byly rekl. nátěry opatřovány i trolejbusy 14Tr a 15Tr.Některé 15Tr byly na přání zákazníka již z výroby olakovány bíle pro připravovanou reklamu.Pro část z nich se však nepodařilo sehnat zákazníka a atk jezdily v bílém laku.Unifikované zlínske barvy jsou nyní Modrý pruh ve spodní části karoserie a zbytek světle oranžový.
Do budoucna je plánováno rozšíření sítě MHD,v žádném případě sa však neuvažuje o zrušení dráhy,tím by Zlín přišel o jednus atrakcí...

Vítajte šeci na tomto blogu!!!Welcome on this blog!!!

22. ledna 2007 v 17:09 | MIGA GASON |  O blogu...
Zdarte šeci přátelé aj nepřátelé!!!
Tento blog sem založil jednak z hecu a jednak proto,že sem o tom uš delší dobu uvažoval.Chci sa tu věnovat svojem největšímu koníčku a to je:pozemní doprava a chci vam tu tež podavat dopravní správy ze světa aj od nas.Časem tu plesknu aj neake skaneovane fotky za pomoci Pepy Trubelíka,kterému tímto dopředu děkuju.Doufám,že sa vam tu bude líbit a budete sa tu vracat a doporučte tento blog aj ostatnim.Děkuji vám mockrát.
S pozdravem Váš kámoš
MIGA GASON