Komentáře

1 Kemoš ze Štatlu Kemoš ze Štatlu | 8. března 2007 v 21:41 | Reagovat

Geniální, hlavně mi to objasnilo začátky...

Možná bych to trochu spřesnil u 900E. Byly totiž i B930E a ty nebyly zástupci B950...

Ale jinak OK

2 GASON GASON | E-mail | Web | 11. března 2007 v 1:35 | Reagovat

Ečkama jsem se moc nezabýval... nevim jaky je rozdil mezi 930 a 930E ale vím,že 950 měla okna v gumě a 950E okna lepené silikonem a pak pak 950E má možná o něco světlejší obložení onterieru... Např. Housovy C 954E se mi zdají světlejší, ale možná, že to dělají sedačky a závěsy, které jsou slazeny do červeno-oranžovo-žluté a C 954 do fialova a navíc se mi zdá, že interier Housovych C954E nějak divně smrdí, ale možná to je ještě novoutou, fakt nevim přesně...

3 Milsn Milsn | 11. března 2007 v 9:39 | Reagovat

Takže řada 900 se už taky nevyrábí?? A případně co je jejím nástupcem?

4 GASON GASON | E-mail | Web | 12. března 2007 v 20:45 | Reagovat

Ano, výroba řady 900 byla ukončena. Jednotliví nástupci by měli být tito:

za řadu B 951 E a B 952 E - nebyl vyvíjen nástupce, jedině Citelis

za řadu C 954 E - Arway nebo delší tratě Crossway

za řadu LC 956, Axer atd. - Evadys atd.

Něco se dá najít aj na stránkách ex Karosy nyní Irisbusu tj. http://www.karosa.cz ...

5 Martbus Martbus | 17. března 2007 v 19:11 | Reagovat

Já bych upřesnil:

B951E - Crossway LE, potažmo Citelis

C954E - Crossway, na delší tratě Arway

LC956 - Evadys H (sníženej Evadys)

Iliade - Domino

6 GASON GASON | E-mail | Web | 17. března 2007 v 20:43 | Reagovat

jj, dík za upřesnění...;-)

7 bum bác bum bác | 26. března 2007 v 21:47 | Reagovat

vy ste volové

8 GASON GASON | E-mail | Web | 27. března 2007 v 15:27 | Reagovat

proč??? chceš neco dodat???

9 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 15. května 2007 v 14:11 | Reagovat

Ten prototyp se lišil jen prostředními dveřmi a okny čím ještě

10 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 15. května 2007 v 17:40 | Reagovat

Odlišností bylo víc, tuším že i v konstrukční části, podrobněji se to možná probíralo na K-Reportu...viditelné všaky byly ony zmiňované prosklené střední dveře, okna, někde sem viděl i tu malou mřížku nasávání vzduchu k motoru, ale to bylo i u ověřovací série a střešní ventilátory (jiný tvar a počet)...

11 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 15. května 2007 v 20:31 | Reagovat

ty okna se mi zdály lepené

12 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 16. května 2007 v 15:08 | Reagovat

bylo to tak jsem si prohlédl na bokorysu i opačnou stranu  tak to není ale tak markantní než na té, kde jsou dveře  Kde jsi přišel k fotografii toho prototypu

13 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 18. května 2007 v 16:16 | Reagovat

Tak ta fotka prototypu je jedna zmála, možná jediná, která se dochovala... je taková putovní, párkrát se objevila už i na K-Reportu a je i na dopravnim.netu...

14 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 22. května 2007 v 21:33 | Reagovat

No a skoda že jsem ho viděl jen na fotce, rád bych věděl jaký měl prototyp zvuk

15 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 23. května 2007 v 16:58 | Reagovat

Tak jestli tam byl stejný motor jak v sériákoch tak se ten zvuk asi moc nelišil. "Bordel" tam mohla dělat Rába + možná převodovka.

16 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 27. května 2007 v 21:17 | Reagovat

Ano Rába tam byla ta robustní co vyčnívala

17 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 28. května 2007 v 11:45 | Reagovat

A ještě bych se zeptal co je to raboidní turbo může být klidně s vysokým oknem, ten zvuk nutně závisí na Rábě nebo na motoru, zda je ponechán původní , jedinou jistotou atmosféráku je výfuk za zadním kolem

18 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 28. května 2007 v 15:24 | Reagovat

Tak raboidní turbo se říká Atmosům,kterým je ponechána náprava a původní atmosferický motor (saje si vzduch sám a nemá turbo) je nahrazen novějším motorem s turbem. Viděl jsem i pár bastlů, kde byl vyměněn motor i s nápravou, která se montovala do pozdějších sedmistovek, ale to byl fakt už extrém...

19 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 28. května 2007 v 15:27 | Reagovat

Někdy se tomu říká místo raboidní turbo taky přeturbovaný atmos...

20 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 28. května 2007 v 17:34 | Reagovat

Ten zvuk se někdy přitom přípiš nezmění a někdy ano je to dáno tou Rábou bez kolové redukce  či výměna motoru  ML 635 za ML 636 N

21 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 28. května 2007 v 18:39 | Reagovat

Tak motorům v Karosách moc nehovím... já spíš jenom po te vzhledové stránce... ony se na Karosy montovaly dva typy Rábatek: starší - viz. článek !!!Foto!!! z 13.3.2007

a novější - používaná na trolejbusech 14Tr a 15Tr...

22 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 28. května 2007 v 20:53 | Reagovat

Existovaly podtypy c 734.00 a 734.03 které se lišily  typem sedaček trochu jinou nápravou s dvěma řady šroubů a prohlubní v předních dveřích či jiným držákem rezervy

23 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 28. května 2007 v 21:09 | Reagovat

Ano, .00 má právě tu starší Rábu a .03 tu novější...

24 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 29. května 2007 v 6:48 | Reagovat

ta starší je shodná s š 11

25 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 29. května 2007 v 15:27 | Reagovat

tak to nevim, ale má větší šrouby blíž ke středu, ale myslim že to bude stejné jak na eŠkách...

26 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 29. května 2007 v 16:39 | Reagovat

Byla trochu delší a měla hladké nohavice ta starší do modernizace první v roce 1983

27 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 29. května 2007 v 17:36 | Reagovat

jj... prostě, nápravy, hlavně Ráby, to je moje, nekdy o tom s taťkou kecáme celý večer... :-D

28 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 29. května 2007 v 21:07 | Reagovat

moje taky, protože jsou hlavním klíčem k určováním typů  jednotlivých sériích

29 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 30. května 2007 v 16:03 | Reagovat

jj, já to třeba sleduju aj na Lízách, bagrech a jiných strojích...

30 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 30. května 2007 v 18:00 | Reagovat

co to jsou ty Lízy

31 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 31. května 2007 v 16:15 | Reagovat

Liazky...

32 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 31. května 2007 v 17:06 | Reagovat

Ty jasou také super ten zvuk motor mají dosti podobný Karosám

33 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 31. května 2007 v 19:53 | Reagovat

Tošak v Karosách je motor Liaz...

34 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 31. května 2007 v 20:11 | Reagovat

Ano ležatý šestiválec

35 colombo colombo | 2. července 2007 v 21:24 | Reagovat

Dle některých příspěvků mi připadá, že jsou zde lidi, kteří možná ani netuší, že je v autobuse volant, sedadla, tyče, motor atd.. Myslím si, že tito lidé by tady měli psát až po znají jak vůbec autobus vypadá a z čeho se skládá. (co to jsou ty Lízy).

36 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 3. července 2007 v 22:36 | Reagovat

Od toho tady jsme. Amatéři, aby jsme si vyměnili znalosti, případně dozvědědil detailněji některé věci. K-Report to taky neni co uživatel to profík.

PS: Dle dvou (č. 29 a 30) příspěvků si myslím, že co jsou Lízy, bylo dostatečně vysvětleno. Ale zopakuju to klidně. Je to český kamion LIAZ, příp. mtor LIAZ.

37 Fryta Fryta | 22. prosince 2007 v 22:28 | Reagovat

http://www.pise.cz/admin.php/clanek

38 Fryta Fryta | 22. prosince 2007 v 22:28 | Reagovat

http://s2.vlockuj.cz/zima.php?id=187

39 Jarda Jarda | E-mail | 3. března 2008 v 21:12 | Reagovat

Zapoměli jste na karosu s 4stup.převodovkou a přiřazeným půlením takže 8 dopředu a 2 dozadu jezdila linku Banská Bystrica - Jihlava byl to typ 734 ale LUX. sedadla a turbo motor jezdila po dálnici 115 a byla o hodně tiší neš s klacickou 5+1 převodovkou,zadní náprava nová bez reduktoru.Měla to být nějaká horská verze pro slovensko znáte někdo tento typ karosy.

40 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 4. března 2008 v 11:29 | Reagovat

Jarda: Cože???  Na dálkové linky se většinou nasazovaly C 735 (větší kufry, dveře ale stejně jako C 734). Jinak mám tucha, že tato převodovka s "půlkama" se montovala i do LC 736 s lepenými skly.

41 Jarda Jarda | E-mail | 5. března 2008 v 20:26 | Reagovat

MIGA GASON: Nechci se hádat mam zato že to byla 734 ale je možné že 735 ale co si vzpomínám tak měl v přední části rovnou podlahu a né zvedlou jak mají dálkaři ale jinak to byla klasika co se týče oken jen vnitřek byl asi poskládanej z více typu, ale na dálkových linkách třeba Jihlava - Brno jezdily 734 ještě v roce 2003-4 ale díky za ně s porovnámím proti mercedesům Icomu co se místa týká pro nohy a prostoru cestujících.

42 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 5. března 2008 v 21:28 | Reagovat

Jarda: Jasně, je možné, že i na delších linkách jezdily C 734, ale určitě to nebylo zrovna šťastné řešení...

43 Aleš Novotný Aleš Novotný | E-mail | 16. června 2008 v 15:14 | Reagovat

Ono se to řešilo tím, že se tam montovaly vysoké polohovatelné sedačky z LC 735, kterých nebylo tolik, některé zejména  C 734.00 měly i vyvýšení v přední části a nízké kufry, pár takových kousků jsem studoval a příšlo mi, že to bylo předěláno dost podivně, jsou to zřejmě amatérské přestavby u  dopravců

44 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 17. června 2008 v 19:00 | Reagovat

Samozřejmě, byly to sice nic moc předělávky, ale účel to plnilo... I armáda jich pár měla...;-)

45 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 18. června 2008 v 15:25 | Reagovat

I některé smluvní dopravci např. řezníček Antonín

46 MIGA GASON MIGA GASON | E-mail | Web | 18. června 2008 v 22:08 | Reagovat

Docela bych ti ale doporučil neco - pokud si chceš vychutnat neopakovatelný hukot RÁBy, tak si zajeď do Ostravy a svez se neakou 14Tr/15Tr, to je fakt luxus. Video: http://youtube.com/watch?v=KqxElXvONPc

47 aleš Novotný aleš Novotný | E-mail | 20. června 2008 v 18:09 | Reagovat

Já to mám v přehrávači stažený , takže nemusím do Ostravy

48 azlqxvghkf azlqxvghkf | E-mail | Web | 4. června 2009 v 16:11 | Reagovat

SwH6WM  <a href="http://ageorgetnmcm.com/">ageorgetnmcm</a>, [url=http://kdbtnkevhcyk.com/]kdbtnkevhcyk[/url], [link=http://dnducfxwzlhf.com/]dnducfxwzlhf[/link], http://exebpeupazcn.com/

49 Danny Danny | E-mail | Web | 13. října 2011 v 6:19 | Reagovat

Souhlas

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.