Leden 2008

Trolejbusová archeologie I. - "Příští zastávka Padělky IX"

31. ledna 2008 v 17:31 | MIGA GASON
"Příští zastávka Padělky IX, konečná stanice, vystupte si, prosím" - ano, tak toto hlášení nikdy neuslyšíme. Ulice Padělky IX leží ve čtvrti bytových domů Padělky mezi Zálešnou, Vršavou a Cigánovem. Točna zde byla zřízena jako náhrada za podobnou točnu na Padělkách I. Zřejmě od roku 1962 se zde otáčela linka 2 (resp. tehdy D) z Otrokovic, neboť točna na Bartošově čtvrti byla tehdy ještě v nedohlednu.
zdroj: Mapy.cz
Otáčení bylo prováděno pomocí křižovatky na Cigánově, kdy ve směru od Otrokovic jely vozy po ulici Sokolské kolem celých Padělků až k posledním křížení Sokolská X Padělky xy, kde odbočily doprava a projely až k vybudovanému zálivu pro odstávku vozů. Po odjezdu z konečné vozy jely opět po ulici 2. května opět až na křižovatku na Cigánově.
Tato točna fungovala od roku 1962. Až do roku1989 se zde točila linka 2, v roce 1989 linka 5 (Padělky IX - Sportovní hala), protože již byla otevřen úsek Nemocnice - Bartošova čtvrť. Někdy kolem roku 1991 bylo trolejové vedení v ulici Padělky IX odpojeno od toho v ulicích Sokolská i 2. května. Trolejová stopa v ulici však byla zachována a až do těchto dnů si ji můžete prohlédnout. Za zmínku stojí také betonové sloupy a starý úsekový dělič v této ulici.
Na zastávkovém přístřešku nynější zastávky Padělky IX bylo zbudováno taky WC pro řidiče, které je dnes uzamčeno.
Zde pár fotek z prohlídky 24. 1. 2008.
Pohled z ulice Sokolská směrem k Vršavě, doprava se odbočuje do ulice Padělky IX.
Důkaz o tom, že ve vedení je dodnes proud.
Průhled ulicí. V zatáčce je patrný záliv na odstavování vozů (tam jak je ta dodávka).
Starý typ děliče.
Zde je vidět záliv i křížení Padělky IX X 2. května.
V těchto místech byla sjezdovka.
Tady i s křižovatkou.
Tady je pohled na současnou zastávku Padělky IX. WC je umístěno v cihlovém přístavku s dveřmi zezadu.
Časem možná přidám fotky odstavených vozů z knihy 60 let trolejbusů ve Zlíně.

31. 1. 2008

31. ledna 2008 v 16:36 | MIGA GASON |  Výpravy
Pololetí - konečně!!! Pár fotek jsem uklohnil při cestě do Wimersu pro barvu do tiskárny, abych mohl zrobit další modely od P. K.... No a vysvědčení??? Luxusní - jedničky a 2 dvojky!!!
340 u Nemocnice...
Na náměstí Práce se utvořila tato hezká kolona...

28. 1. 2008

31. ledna 2008 v 15:58 | MIGA GASON |  Výpravy
O polední přestávce jsem se vydal na Mn 81030, bohužel mě ale zradilo nasvícení a stín od Lidlu a autoservisu...
Na zastávce Broučkova je nový reklamní bilboard...
665 na pozadí Věžáků...
Řidič 209 zastavil mimo stříšky...
Zdá se mi to nebo má 213 opravdu pravou část nárazníku vyměněnou???
Botikstylem jsem vyfotil 348 (nic proti, Botiku)...;-)
Náměstí Míru s 401...
Připadá mi to, že tato fotka poukazuje na stísněné prostředí města...

Trolejbusy na čtyřech proudech...

27. ledna 2008 v 12:00 | MIGA GASON |  Výpravy
Zalíbil se mi úsek silnice mezi zastávkami Malenovice ZPS a Trávníky. Jde o vcelku nedávno zrekonstruovanou část. Po otevření obchvatu Otrokovic možná již nebude snadné pořídit některé fotografie.
Včera jsem vylezl ze školy a počítal jsem, že vytřískám pár dokumentaček sednu na bus a budu křenit celý den doma. Ale to nádherné slunce mě oslovilo a jak poznamenal Botik, byl by hřích nejít ten den fotit...
407 si vysloužila díky oplechování střechy ve Zlíně přezdívku "velryba". :-)
Pak jsem absolvoval jízdu 347!!! :-! Hned při odjezdu se u 3. dveří jedno křídlo málem nezavřelo a pak při vyšší rychlosti šly od kardanu takové vibrace, že jsem myslel, že ze mne ta 347 vytřepe duši...
Tady je již však stylově zachycena před prodejnou, kterou propaguje...
Vystoupil jsem z 407 pak u ZPS a při pořizování následujících fotek jsem netušil ještě kam až se za takovou chvilku dostanu...
No a byl jsem zde - u budoucího sjezdu z obchvatu směr Zlín.
Trošku morbidní fotka zachycující 357 jak ji předjíždí sanitka.
Takto se se mnou rozloučil tento šotoden, 357 si najela více ke krajnici a takto hezky se za ní prášilo...

Jedno zapomenuté výročí.

26. ledna 2008 v 15:39 | MIGA GASON |  O blogu...
V poslední době fotím a fotím, až jsem nějak nepostřehl, že 22. ledna to bylo rok, co mi přišel e-mail s aktivací tohoto blogu => Tento blog oslavil v úterý 1. narozeniny!!!

24. 1. 2008

26. ledna 2008 v 14:52 | MIGA GASON |  Výpravy
Ve čtvrtek nebylo moc dobré počasí, ale přesto jsem si zašel na z Padělků 9 starou točnou k silnici na Vršavu a Fryšták...
Opískovaný skelet 359 nám na další cca 3 měsíce mizí do haly těžké údržby.
Opět 340 odmašlená ve vozovně.
Avonetka u Nemocnice...
Na Padělkách 9 jela 402. Teď mě napadlo, jaký by to byl pohled vidět tam postavené 24Tr a 25Tr čekající na výjezd na linku...
Můj další flek. Někdy se sem musím vydat za slunka, aby se fotky při největším nazoomováním nerozmazaly...

A je po HITACHI...

24. ledna 2008 v 17:00 | MIGA GASON |  Vzpomínáme
Začátkem roku 2008 se s šibováním z reklamy na reklamu roztrhl pytel... Nejdříve nám odešla PARTRovka 359 (GO) a nyní i HITACHI (340).
Reklama HITACHI byl celovozový polep vozu 340, pod kterým se skrýval zlínský lak. A tak máme opět možnost vidět nějaké echt ZL neeMko v laku a s transparenty BUSE.
Za působení se spekulovalo, že 340 drží v provozu už jen reklama, není tomu asi tak.
Dlouho schovávaná podoba 340.

Video k výpravě na Ivančický viadukt.

23. ledna 2008 v 21:11 | MIGA GASON |  Video
Tak jsem zase jednou neco spatvařil:

Konec další reklamní stálice.

23. ledna 2008 v 16:39 | MIGA GASON |  Aktuálně!
Začátkem roku 2008 se roztrhl pytel s koncem některých CVR. Minulý týden vpadla v zapomění HITACHA 340. Dnes se mi ji podařilo vyfotit ve vozovně. Připomíná 370 jen bez toho štítku ŠKODA vypadá trochu civně... :-(
Opět očekávejte zítra článek se vzpomínkami.

20. ledna 2008 - Výlet k Ivančickému viaduktu

22. ledna 2008 v 21:35 | MIGA GASON |  Výpravy
V neděli, 20. 1. 2008, jsme já, Folcek, Cyrda a T679.1225 uspořádali výpravu k ocelovému velikánu klenoucímu se vysoko nad údolím - Ivančickému viaduktu.
Ráno jsme vyrazili Os 14 211 do Otrokovic, kde jsme byli nemile překvapeni spožděním +20 vlaku od Břeclavi. I díky tomuto jsme nestihli cca o 5 - 10 minut rychlík na Brno. A tak jsme čekali na další rychlík hodinu. Pofotili jsem žst. Přerov a mašiny, co stály v opravnách. Za zmínku stojí 123 001, která stála na odstavné koleji již v modro - modrém laku ČD Cargo nebo taky polonizované 181 116, která pravděpodobně na lak provozovatele teprve čekala...
Při stání na "Stůj" na vjezdu do žst. Brno hl. n. jsme měli možnost si vyfotit toto Prasátko přilehlého podniku. Na druhé straně náspu bylo šrotoviště, kde právě zvedli z kolejí vyřazený vůz Daa - k a hodili ho mezi hromady šrotu.
Já osobně jsem byl velmi překvapen vozem 850 001, nedoufal jsem, že ho někdy uvidím, natož že se s ním svezu. Byl jsem taky překvapen kolik 850 tam ještě jezdilo. Údajně jsou v turnusu 4. No, interiér 850 001 působil velmi podivně - růžové obložení, ale dnes pouze částečné. Při pořizování fotky 350 001+242 286 jsem netušil, že jsem tak blízko Romíkovi, který 350 001 také ošocoval. Přišli jsme na to až po dojezdu domů a následném rozhovoru na ICQ.
Bez fotky Petrova a vlaku bych sa dom nevrátil!!!
Toš jsme dojeli do Moravských Bránic a já, Folcek a T679.1225 jsme sprintovali k odjezdovým návěstidlům směrem na Hrušovany, aby jsme mohli pořídit nějaké ty fotky 850 001 s mechanikami.
Mám pocit, že stanice Moravské Bránice si zahrála v seriálu Četnické humoresky v epizodě Směšný vrah. Je to velice pěkná stanice.
A jsme tu, před námi stojí velikán velikánů, mesie Ivančický viadukt!!! Zde jsou zbylá 2 pole ze starého viaduktu.
"Strohý interiér"... :-)
To jsme my!!!
Odkaz příštím generacím...
Takto jsme se dostávali z viaduktu...
Celkové pohledy na viadukt a do krajiny.
Toto je prý ex rekreční středisko ČSD, vlaky se zaměstnanci tu občas prý stávaly...
Idem dál...
2 pole starého viaduktu.
U vjezdový návěstidel žst. Moravské Bránice je hezký fotoflek...
V kolejišti žst. Moravské Bránice se proháněly slépky... Idylka... Vyšla výpravčí, udělala "Kšá, kšá!!!" a bylo po idylce...
To je vše z tohoto velice povedeného a poučného výletu. Velký dík patří Cyrdovi, který připravil základní program celé výpravy. Ještě video: Ivančický viadukt

Zřejmě konec jedné reklamní stálice.

18. ledna 2008 v 18:56 | MIGA GASON |  Vzpomínáme
Už je tomu tak, zřejmě jsme to předpověděli. PARTRovce - 359 - vypršela reklamní smlouva a tak nic nebránilo DSZO, aby ji udělala GO.
359 se narodila v roce 1999 a to s bílým nátěrem na plánované reklamy.Nakonec se dočkala reklamního nátěru na kovozpracující firmu PARTR Všemina, kde skončil svou životní pouť nejeden zlínský trolejbus. Reklama sestávala ze zelené kufrové části a honí bílé části. Ze zelené plochy byly malovány stéble trávy nahoru - znak ekologie. Nosila na sobě tedy i loga PARTR. Reklama to byla jednoduchá, ale hezká a nesmrtelná. Fotky mluví samy o sobě.
Na čepkovském mostě.
Při DOD 2007 byla takto spolu s ostatními 15kami vyšoupnuta před vozovnu.
Ještě jednou na čepkovském mostě.
Náměstí Práce 2x...
Dvojnásobně neopakovatelné setkání...
Nedaleko vozovny.
Neslavný konec nátěru...
Je ovšem ptavda, že 359 tu GO už potřebovala. Třeba se dočkáme taky 2. generace PARTRovského nátěru.

Rubrika video.

18. ledna 2008 v 16:27 | MIGA GASON |  Video
Doba pokročila a já jsem se naučil zručněji pracovat s Movie Makerem.

Zvolte si foto roku 2007

16. ledna 2008 v 20:34 | MIGA GASON |  Summa - Summrum
Hlasovat se tentokráte bude netradičně a to do komentářů. Volit tentokrát budete ve 2 kategoriích a to Autobusy, trolejbusy a Železnice. Z každé kategorie můžete zvolit 2 fotky.
Autobusy, trolejbusy, ...
1.)
2.)
3.)
4.)
5.)
6.)
7.)
8.)
9.)
10.)
11.)
12.)
13.)
14.)
15.)
16.)
17.)
Železnice
1.)
2.)
3.)
4.)
5.)
6.)
7.)
8.)
9.)
10.)
11.)
12.)
13.)
Hlasujte s rozvahou, mějte na mysli, že jde o výsledek práce a zdokonalování se za poslední víc jak půlrok.

355 aneb jako had, který svléká kůži.

16. ledna 2008 v 19:27 | MIGA GASON |  Vzpomínáme
Téměř bez nadsázky by se dalo říct, že 355ka je had měnící kůži. Ze dne na den, z hodiny na hodinu jí byla odebrána líbivá černozelená reklama NWT Computer a nahrazena elegantní modrožlutou reklamou Euronics (Whirpool). Tato razantní změna se pravděpodobně stala koncem září/začátkem října (konec měsíce je většinou ve smlouvě). Poprvé s kabátem placeným firmou Euronics byla spatřena 2. října 2007.
26. 5. 2007 stála takto na zastávce Náměstí Míru a shodou okolností tam byla také s novou reklamou spatřena.
Na čepkovském mostě 13. 9. 2007.
Při sjezdu ze Svahů.
2 docela blbě nasvícené fotky 1. při jízdě na Kocandu a 2. při čekání na červené na křižovatce tř. T. Bati X Březnická...
Jediná fotka, která zachycuje i zadní část reklamy.
2. 10. 2007 již s novou reklamou na již avizované zastávce Náměstí Míru. Za povšimnutí stojí také ještě staré obrubníky.

Zlín, 15TrM, ev. č. 359

16. ledna 2008 v 19:12 | MIGA GASON |  Generálky
16. ledna 2008 se na nádvoří objevil skelet někdejší "PÁRTRovky" 15TrM ev. č. 359.
24. ledna 2008 už po opískování.
Až do 12. května 2008 po ní nebylo ani vidno, ani slyšno. 12. tedy opět vyjela do ulic.

Historie reklam Volksbank po roce 2000.

14. ledna 2008 v 18:14 | MIGA GASON |  Vzpomínáme
Po roce 2000 banka Volksbank "obsadila" již 3. trolejbus reklamou.
Nejdříve to byla 334, která dostala reklamu přímo na Volksbank jako takovou. Podklad byl béžovožlutý. Lak po odstranění reklamy zůstal 334 až do šrotace. Pro ilustraci přikládám odkaz na fota z trafly.wz.cz.
Po vyřazení a několikaměsíčním chátrání...
No a následovala ji 336. Tentokrát se ovšem jednalo (asi) o produkt Volksbank - VB Leasing. 336 ovšem dostala modrý základový lak. VB Leasing reklama má již 2. generaci. První generace vypadala takto:
2. generaci na 336 zachycuje tato fotka z 26. 5. 2007:
Po vyřazení na ní reklama stále zůstala.
Další zástupce 2. generace modré reklamy se stala 362 a to kolem 10. - 13. ledna 2008.
12. 11. s 347 ve vozovně...
Na Silvestra 362 ještě bez reklamy...
Zatím je další osud VB reklam na delší dobu otevřen.

336 má reklamní následovnici.

14. ledna 2008 v 17:10 | MIGA GASON |  Aktuálně!
O polední přestávce jsem se vydal na foto a najednou na mně mezi zastávkami Dukelská a Dřevnická vybafla reklama VB Leasing na eMkovém. Po vyfocení jsem zjistil, že se jedná o 362.
Uveřejním také vzpomínkový článek na 362 ještě bez reklamy a samozřejmě také na 336ku. Rubrika Vzpomínáme.

814 aneb konec jednoho předváděcího vozu.

12. ledna 2008 v 23:52 | MIGA GASON |  Vzpomínáme
3. 1. 2008 se na silnici mezi Velikovou a Štípou stala vážná dopravní nehoda Karosy B741 ev. č. 814 DSZO... Nehoda byla již popsána v tomto článku...
814 byla vyrobena již v roce 1993 a to jako B 741.1908 - předváděcí vůz pro východní země. V roce 1995 byl však přestavěn na české provedení B741.1924 a v roce 1996 zařazen do provozu u DSZO, kde se přidal k již jedné Karose B741 ev.č. 813. Po nástupu CityBusů a odchodu Ikarusů byl používán méně, ale památným se stane jeho působení na nočním spoji do Otrokovic.
Tady stála 3. 1. 2008 Tatra, když 814 dotáhla z místa nehody. V tu chvíli jsem ještě netušil, co se stalo.
Takto po náhlém dešti a následném nasvícení sluníčkem vypadala 814. Fotka pořízená 11. 9. 2007 pod 21. budovou ji dokumentuje na lince 70y.
Takto si ji budeme pamatovat v zimním hávu. První vydatná sněžánica roku 2007 - 12. 11..
V archivu jsem vyhrabal ještě 2 fotky z provozu 814. První pochází z mé naprosto první šotovýpravy. 814 na ní jede ku Sportovní hale. Tenkráte byla ještě cedulová.
Zde již foto ze září 2007 z lebedění ve vozovně.

K čemu je rubrika "Vzpomínáme"???

12. ledna 2008 v 23:32 | MIGA GASON |  Vzpomínáme
Tuto rubriku jsem založil proto, že časy se mění a to nenávratně. Např. 814 a její nehoda nebo nenávratně jsme přišli o některé reklamy na vozech nebo taky jsme se rozloučili s Brejlovci na nákladních vlacích... :-(
Všem těmto událostem je tato rubrika věnována.

Summa - summarum Prosinec 2007

12. ledna 2008 v 23:27 | MIGA GASON |  Summa - Summrum
Fotkou Prosince 2007 se stala tato s 810 507 pod Věžáky...
Za prosinec jsem vyprodukoval děsné množstí fotek a video záběrů. Zabraly mi 3 700MB CDčka, takže fakt moc. Může za to hlavně fotoakce KŽM v Přerově...