Červenec 2008

Lokomotiva řady 380

24. července 2008 v 23:59 | MIGA GASON |  Aktuálně!
Česko se konečně dočkalo!!!
České dráhy už několik let čekají na svou novou vlajkovou loď, která se postaví vedle Pendolina. Řeč je o několik let vyvíjené třísystémové lokomotivě řady 380. Dnes, 24. července 2008, v 11 hodin byla představena v areálu Škody v Plzni.
Zatím velmi stručný report najdete na ŽelPage. Další dění sleduju.
EDIT:

Jihlava objektivem Viliama Labského

24. července 2008 v 12:30 | MIGA GASON |  Výpravy
Výlet do Jihlavy 18.7.2008
V pátek 18.7. jsme spolu s Kubou Suchánkem, někteří ho znáte pod přezdívkou 7tr, vstávali brzo ráno, přesněji o půl šesté, aby jsme stihli vlak z Pardubic hlavního nádraží, motorový rychlík 1183 do Jihlavy. Účelem výletu bylo jednak poznání Jihlavy a jihlavských trolejbusových linek a jednak návštěva ex zlínských trolejbusů 14tr. Zde je přehled:
Jihlavské ev.č.
Zlínské ev.č.
140
143
147
150
Autobusem linky 6 jsme se svezly na hlavní nádraží, kde jsme si koupili jízdenky (nebudeme si je přece kupovat ve vlaku s přirážkou 30kč :-)). Při příchodu na nástupiště, zkama měl odjíždět náš vlak směr Jihlava, na nás koukala 843. Jaké bylo ale zděšení, když jsme zjistili, že do Jihlavy pokračuje jen zadní část vlaku. Nebyla to ledajaká souprava ale 814+914+810 na rychlíku. Vybrali jsme si místečko v řídícím voze, nepojedeme přece v 810.... Další zděšení nás čekalo v rozhlasu. ,,...v úseku Slatiňany-Žďárec u Skutče je z důvodů výluky na trati zavedena náhradní autobusová doprava (NAD)...." ,,To budou další problémy, jako vždy" říkali jsme si. Ale to co na nás čekalo, nás hodně překvapilo. Před nádražím ve Slatiňanech čekala NAD a mezi autobusy jsme mimo jiné zazřeli ex Housovu karosu. Naše radost byla o to větší, když jsme zjistili že jedeme právě tímto autobusem.
Cestou do Žďárce si to řidič "frčel" o stošest, jen abychom neměli výraznější zpoždění. Na nádraží ve Žďárci vznikl tento snímek, který zachytil mumraj kolem NADka a přestupování ve vlaku.
1) ex Housacar - Žďárec u Skutče
Ve vlaku který dále pokračoval směrem Jihlava (teď to byla 854.2) jsme sledovali počasí. Asi 5 minut vypadalo slibně, ale jakmile jsme si začali slibovat pěkné fotky, se zatáhlo. A tak jsme mírně zklamaní z počasí dorazili do Jihlavy.
Za povšimnutí na jihlavských trolejbusech stojí značení linek. Jako v jediném městě se trolejbusové trasy značí písmeny. Lépe řečeno linky A, B, BI, C a E. Autobusové se ale značí "klasicky" čísly.
2) transparenty linky BI
Na nádraží jsme pokoupili jízdenky a šli vyhlížet první 14tr. Ani nás nepřekvapilo, když jsme neviděli žádnou původem ze Zlína. Aspoň tam stála 14tr ev.č. 42, která jezdila na "Béčku". Nemohli jsme si nechat ujít svezení, tak jsme nastoupili a jeli se projet po okružní lince z Hlavního nádraží.
3) 42 - Hlavní nádraží ČD
Cestou jsme potkali revizory. Narozdíl od jiných revizorů, tihle dva brali kontrolu jízdenek s humorem. Než nastoupili do trolejbusu, tak už na celé kolo křičeli ,,kontrola jízdenek", tím pádem by černí pasažéři mohli opustit vozidlo a vyhnout se kontrole. Zdálo se nám, jako by ani nekontrolovali všechny jízdenky do detailu, jelikož za chvíli měli zkontrolovaný celý trolejbus, ve kterém jelo asi 25lidí.
Asi po 30 minutách jízdy jsme se ocitly opět na nádraží. Odtud následovala jízda linkou A na které řádila "jednadváca" k dopravnímu podniku.
4) 38 - Zvěčněna před točnou u DP
Poté následoval přesun do města a projetí linky C na Horní Kosov kde jsme shlédli ještě odpojenou trať, kterou se mi nepodařilo vyfotit kvůli poměrně dost velkému provozu. Posléze jsme se pěšky přesouvali k centru města hledajíce oběd. Cestou vznikaly fotky autobusů i trolejbusů.
5) 42 - Opouštějíce zastávku 17.listopadu na lince B
6) 62 - Lajnující trasu C u domu kultury
7) 40 - Na jedné z mnoha křižovatek
8) 291 - Autobusové linky se v Jihlavě značí číslicemi, tady linka 12 do Velkého Beranova, za povšimnutí stojí zlínská SPZka
9) 327 - Na Masarykově náměstí dolní
10) 66 - Štyryadváca pohybující se po Masarykově náměstí směrem na Březinovu po lince C
Po obědě následoval asi nejhlavnější program dne. Ježdění a focení zlínských "čtrnáctek". Vytipovali jsme si trolejbus číslo 59 (147), který bylo možno potkat na lince E. Tímto jsme se svezli k Motorpalu hale. Následovalo focení bývalé zlínské 147, která mívala na sobě reklamu Fisher. A teď už dost řečí a hop na fotky.
11) 59- Interiér vozu, pohled od zadních sedadel
12) 59- Popisky na vnějších dveřích, nepřipomíná Vám to něco?
13) 59- Tento "čudl" je důkazem, že vůz jezdil ve Zlíně
14) 59- Stojí na točně Motorpal hala
15) 59- Tamtéž, akorát pohled zezadu
16) 59- Odjíždí z Motorpalu haly na zastávku Romana Havelky
17) 59- Romana Havelky
18) 59- Směřuje na Fritzovu
A samozřejmě i ostatní 14Tr ex Zlín.
19) 57- alias 143
20)57- Míjí odbočku do Tyršovi ulice
21) 56 (140) Odjíždí ze zastávky Březinova
Pak přesun do města.
22) 38- Míjení s jihlavskou "jednadvácou" na Masarykově nám. (GASON) 38 prošla společně s 37 v roce 2007 generální opravou ve Zlíně.
23) 38-Vrací se od dopravního podniku a podle cedulí jede k hlavnímu nádraží ČSD
24) 37- Odjíždí od zastávky S.K.Neumanna
(GASON) Ještě připomenu, že jako podklad pro reklamy dostaly při GO ve Zlíně 37 modrý lak a 38 žluto - fialový lak.
25) 46- Jihlavská 14TrM na lince A k Nádraží (GASON) Jihlavské eMka 46 a 47 pocházejí ze série 13/6, byly určeny pro Ázerbajdžán (město Baku)
26) 295- Směřujíce neznámo kam
27) 46- Kdo z koho... (GASON) Za povšimnutí taky stojí pozůstatek reklamy Volksbank - lak. Podobny lak můžete/mohli jste najít na trolejbusech 15Tr ve Zlíně nebo v Č. Budějovicích.
Jako předposlední flek jsme zvolili točnu Březinovu.
28) 43- Další "ceduláč" do sbírky, tentokráte odjíždějící z Březinovy
29) 43
30) 37- Vjíždí na točnu
31) 37
A už jsme šli na nádraží, cestou jsme viděli nějakého blázna který na celé kolo zpíval a držel se za hlavu, ale nás zajímaly trolejbusy...
32) 53+52 -Setkání dvou 21Tr na Hlavním nádraží
33) 52+42- Kdo se nám to schovává?
34) 64+53+42- hemžení před hlavním nádražím
35) 63- A odstavená "dvacetčtyřka" na konec
Myslím že výlet stál za to, nejen kvůli tomu že jsme se projeli původními zlínskými čtrnáctkami, nebo proto, že jsme se projeli ex Housovou karosou, ale i protože jsme poznali Jihlavu a viděli spoustu zajímavých věcí. Toť ode mne vše, přeji příjemný zbytek dne.
Pan X
(GASON): Přikládám na Pana X alias Viliama Labského ICQ kontak: 459-121-160

20. 7. 2008 - Výluka v Malenovicích

21. července 2008 v 23:30 | MIGA GASON |  Výpravy
Stanice Zlín - Malenovice prochází opravou výhybek, což se na provozu projevilo vytrháním všech výhybek. Asistoval u toho Brejlák Ostravské dopravní společnosti 750 111 s obytným vlakem a 21. 7. taky veselá ZAPA Beton mašina 740 705 Olomoucké dopravní... V neposlední řadě také nahradní autobusová doprava v podobě 821 a 823 v úseku Otrokovice - Zlín.
Můj cyklo výlet však směřoval až za Botikem a taky kvůli zvláštnímu rychlíku na Slovensko, který mi za Polonií ujel...:-(
Z výluky - 750 111 odříznutá od okolí v žst Zlín - Malenovice, v pozadí můžete vidět probíhající práce.
Na zlínském nádraží nebylo tak pusto jako každý víkend, na 4. koleji od staniční budovy stála souprava 810 520 s přípojáky 010 017, 380 a 015. Uprostřed a vpravo můžete vidět jak se souprava 810 271 + 010 + 810 181 chystá na odjezd směr Vizovice, zatímco Regio 810 003 + 002 se právě z Vizovic vrátilo.
Dokumentace NAD v podobě 821 před nádražím.
A teď 2 MHD z cesty domů a to 203 na Pančavě směřující do centra.
A 211 zachytil objektiv mojeho fotoaparátu, když odjížděla na dieselové části linky 12 z Želechovic.
Oproti minule (48 km) sem si máknul o cosik víc (cca 70 km)...

DSZO - 2 ks 25Tr(BT), 408, 409

18. července 2008 v 23:30 | MIGA GASON |  Obnova voz. parků na Zlínsku
Je tomu přes půl roku, co byla zařazena první 100% nízkopodlažní 25Tr(BT; údajně je dokonce první vyrobená vůbec) a už je/jsou ve ŠKODě Plzeň připravena/y k vyexpedování další.
16. července proběhly diskusí na K-Reportu Trolejbusy ze Škody Plzeň fotky od Vladimira b.
Mimo tuto tam je taky fotka jedné Prešovské 25Tr.
Pavel h upozornil ve zlínské diskusi na další fotky.
Vladimir b ještě 17. informoval, že viděl 3ks 25Tr pro Zlín, mimo to ve Škodovce viděl také nějaké červeno-bílé vozy (nejspíš Brno). Informace se však rozcházejí... Bude upřesněno včas...
Vozy mají už z výroby nové velké posuvné větrací okénka, takže paráda!!!
!!!AKTUALIZACE!!!
Psal jsem, že by měly dojít až 3 ks, podle posledních informací by však měly být jen dva, takže naše předpokládané 408 a 409 už brázdí na zkušebních jízdách ulice Plzně.
V příspěvku č. 2643 uživatele Malý_fotograf byly uveřejněny 2 fotky jedné z nových zlínských 25Tr u zastávky U Školky v Plzni.
Ikdyž jsou už budoucí 408 a 409 zkompletované nejméně od července, stále nejsou ve Zlíně. Pořád brázdí na zkušebních jízdách ulice Plzně, ikdyž podle fotek uživatele K-Reportu Tuče se snad tato předprovozní kapitola chýlí ke konci a brzy budou dovezeny do Zlína...
!!!AKTUALIZACE!!!
Osamocená druhá 25Tr v Plzni...
Foto: Eugen, 24. září 2008
Tímto je nejspíš tento předprovozní článek uzavřen.
!!!AKTUALIZACE!!!
26. září 2008 - oba vozy jsou už ve Zlíně.
24. září dojela potencionální 408.

Mezitím Eugen 25. září pořídil ještě v Plzni fotky potencionální 409.
26. září 2008 ráno byl složen ve vozovně i druhý vůz.

Tímto je nejspíš tento předprovozní článek uzavřen.
Související články:

11. a 13. 7. 2008 - Posilovky na MoR 2

15. července 2008 v 23:30 | MIGA GASON |  Výpravy

11. 7. 2008

Ja nevim, jestli jsem tak levý na to počasí a fleky na trati, ale opět nic moc.
Zádveřice, nedaleko mostu přes Lutoninku...
Os 14 223
Os 14 226
Os 14 234

13. 7. 2008

Stejna souprava, stejny most, stejne misto, ale o 2 dny později...
Před stoupaním k mostu v Želechovicích...
Os 14 233
A Os 14 238 za Želechovicema...

10. 7. 2008 - Posilovky MoR

12. července 2008 v 10:00 | MIGA GASON |  Výpravy
Rize železniční výprava na kole...
Počasí si dělalo (nejen) ze mne srandu a tak to tak taky vypadá...
Želechovice. Os 14224
Dlouhá. Os 14225
Prštné. Os 14227
Os 14228
Louky, kde jsem hodinu a půl visel na ořešáku...
Os 14229
Os 14234
Kousek od Terna a OBI...
Os 14233
Cargo jede na Mn 810xx.
754 045 měla dneska Ex 521, který je v těchto dnech mimořádně prodloužen až do Vizovic v trase Os 14283.

Letošní posílení vlaků na Masters of Rock

9. července 2008 v 23:00 | MIGA GASON |  Akce
Rok se s rokem sešel a posilové soupravy na festival Masters of Rock (MoR) na sebe nedaly dlouho čekat. Toto je navíc doplněno i o zajíždění Ex 521 až do Vizovic. Vše podstatné najdete ZDE...
Pro doplnění, oproti minulým létům je souprava 4 vozů Bt/Bdt posílena o vůz BDs na konci vlaku (zřejmě po zkušenostech s batožinou návštěvníků, která plnila uličky vlaků). Tento vůz BDs je však připojen k soupravě jaksi "nesprávně" a neprakticky. Je totiž služebním oddílem dovnitř soupravy a ne na konci. Z toho důvodu nemůže strojvedoucí zastavit v zastávkách dále. Do většiny zastávek se však souprava stejně nevejde na peron.
Již dnešní první posílený vlak si vezl do vizovi +10 minut.
Do poslední chvíle nebylo jasné ani jisté, jaké lokomotivy budou posilovky tahat... Naštěstí DKV Olomouc poslalo 2 kusy strojů 749!!! Super... Důvodů k tomuto můžeme najít několik.
Stroje řady 742 jsou známé špatnými výhledovými podmínkami na trať ze stanovišť strojvedoucího. Dobrý ýhled je však v tuto dobu ve Vizovicích klíčový, např. minulý rok se stalo, že vlak musel kvůli neukázněným návštěvníkům zastavit nebo spomalit na trati (tuším, že se to nestalo jednou).
Brejlovci??? 754 a 750 jsou v tuto chvíli nedostatkovými mašinami. Brňáci je využívají na 120% a furt jim chybí, o situaci v Olomouci nevím nic bližšího, ale také jsou nejspíš vytížené. Z toho plyne, že Brejlovci nemohli být nasazeni
A tak přišla v úvahu řada 749 (všećhny 751 přešly pod ČD Cargo (přeprava v dobytčácích by však taky nebyla špatná:-)), ČD zůstaly jenom 749 a prototypy 751 001 a 751 002). O nasazení prototypů na tuto posilovku bylo však víc jak měsíc jasné, že tohle prostě nepůjde... :-) ale vypadalo by to hezky, asi takhle:
Avšak dnes, ve středu 9. července 2008 v dopoledních hodinách, bylo jasno. DKV Olomouc poslalo stroje 749 121 a 749 260. Složení soupravy můžete vidět na tomto obrázku... To BDs se bude přepřahovat do stavu v jakém je na obrázku. Dnes však na přepřah ještě nebyl čas.

Summa - summárum Květen 2008

6. července 2008 v 22:30 | MIGA GASON |  Summa - Summrum
Tak je to tady, po dlouhé době zvítězila železniční fotka...
Jedna z klasických souprav trati pod Beskydy číslo 323. Čtverkový Brejlovec táhne soupravu 4 vozů Bt/Bdt (BDs, díky, Dušane). Zde zachycena 754 081 na vlaku Os 3124. Je 25. května 2008.
Nechtějte vědět, kolik materiálu jsem za květen natřískal... Che che, bylo teho hrubě přes 3 GB...:-D Hold videa...

1. 7. 2008 - Utlumení provozu 14ek o prázdninách???

3. července 2008 v 10:00 | MIGA GASON |  Výpravy
Bývá jakože pravidlem nepsaným, že o prázdninách je o cosi slabší provoz 14Tr ve Zlíně. Avšak první prázdninový den tak nevypadal. Jezdily všechny 14Tr kromě 170ky. Linky měly naporcované asi takto:
linka 4 - 161, 164
linka 10 - 163, 169
linka 13 - 167
První zářez - 163 dojela na konečnou Malenovice centro.
Ze zastávky Malenovice ZPS odjela 346...
Zpět v centru, druhý zářez - 161 na lince 4 odjíždějící z Náměstí Práce směr Podhoří...
Kloubák 825 se blíží do cíle své cesty - Sportovní haly.
343 přijíždějící na náměstí Práce po rychlém sjezdu z Jižních svahů...
Třetí zářez - 167 s elektronickými zobrzovacími panely na náměstí Práce. Sklonově náročnou linku 13 však zvládla levým zadním...
Čtvrtý zářez - jedno ze dvou zlínských "krátkých" eMek. Bohužel, 169 je tak, jako i ostatní 14ky, pěkně dolátaná přelepováním odpadlého laku. Viz např. "lata" pod posledním velkým oknem nebo retušované dveře.
Pátý a poslední zářez - 164 na lince 4.
Bělka 364 zachycená pod Domem umění...